Tuesday, August 5, 2008

:: BBQ bersama rakan-rakan ::






fuh.. fuh... berhabuk dah blog aku ni... lama xupdate.. dah bersawang dah.. huhuhu.... aku kembali.... hari sabtu lepas..... aku dan rakan2 lain dari BIA 06 telah mengadakan bbq party kat umah nadia... kat area bukit cerakah (actually aku xigt apa nama taman tuh)... huhu...
persiapan tlah dibuat pada hari jumaat... aku,farkis,aja,banu ngan nad pegi membeli belah kat tesco shah alam... nak beli bahan2 untuk perap ayam... hrmmm.... mcm2 la yg kitorg beli.... hehehe... rempah ratus... setelah selesai membeli barang... kitorg pun balik dan aku menghantar rakan2 aku td ke rumah nadia.... bersiap sedia untuk menyediakan bahan2 utk proses memerap ayam... hehehe...




setelah selesai proses tersebut..... kitorg pun balik... xsabar menanti hari esok.. hahahaha...

ahad 02.08.08

aku,farkis,aja dan fadz ke tesco dlm pukul 12 lebih... nak beli apa yg patut... ada yg lupa beli semalam.. huhu... selesai je membeli brg2... kitorg pun gi makan laksa ngan cendol pulut kat tepi jalan.... sedap seh... aku tlg habiskan aja punya laksa... aku mmg lapar time tuh... ye la. xbreakfast pun.... hrmmm... lpas abis makan je.... kitorg gi ke sec. 7 sh alam.. kat area rumah aku tuh.. nak cr tempat bakar ayam.... lepas je selesai beli2 semua barang2 nih.. kitorg pun ke rumah nadia... membuat persiapan.... along,darina,mas, kak ani & kak sha pun dah sampai....
aku, fadz ngan along pun menjalankan tugas menghidupkan api.... rakan2 perempuan plak wat keja2 didapur.....farkis leka memotong sayur... aja plakwat coleslaw.... kak ani kak cha & mas temankan aku ngan along idupkan api....

kusyuk...



sempat lagi...






gaul jgn x gaul





lepak2


anak dara di dapur



farkis menggeluarkan tenaga jantannya.......



unggun api ke?



kak cha n kak ani



lazat




hehehehehe..... nasib baik ada fire starter... kalo x.... susah gak nak hidupkan api dengan cara yg biasa... selepas api dihidupkan.. kitorg tunggu sehingga ianya menjadi bara... hehehehe... lepas tu.... ayam pun diletakkan diatas jaring... huhu.... ada sesi cuba2.... ayam yg pertama dimasak boleh la dirasa... nak test power org kata kan... erm.... sedap gak la... xsia2 lima tangan yg menggaul ayam tu semalam.... han ngan bet plak dtg... yey... han bawak makanan... spageti yg mak dia masak... sedap tuh... heheheh.... hari dah nak gelap..... perut pun lapar.... sementara nak tunggu yglain dtg.... kitorg pun pegi makan dulu... kak olin ngan aina plak dtg.... meriah skit....





















huhu.... setengah jam kemudian.... tim ngan jilla lak dtg.... makanan banyak lagi.... huhuhu...... org yg dtg xramai.. makanan plak byk.. mcmana tuh... lepas sume dah kenyang.. seperti biasa... sesi fotografi... hahahaha... mcm2 aksi la..... huhuhu..
jam dah pukul 11 lebih.... mcm dah boleh balik je.. hehehehe.... masing2 tapau makanan yg berlebih td.... pastu kemas2 skit.... selesai je semua... kitorg pun balik..... balik dengan perut yg kenyang..... thanks nad n banu sebab pinjamkan rumah korg.. hehehehe...

No comments: