Saturday, June 7, 2008

:: TEKAD REDA TABAH ::

Salam semua... huhu... aku xtau mcmana nak mula....
hrmmm... rasa sedih pun ada... gembira pun ada....
ni semua pasal result exam aku yang baru kluar semalam....
mcm2 perasaan aku rasa skrg...
ye la... result aku xsebagus seperti yg ku harapkan...

sedih juga bila difikirkan.. sebab aku dah try yg the best...
tp xmencapai sasaran...
tp aku tetap bersyukur kepada Allah S.w. t
kerana semua subject yang aku ambil lulus...
so xpayah susah2 nak ulang2 kan...

aku tetap reda dengan ketentuanNya...
dan terus tabahkan diri untuk menempuh sem2 yg bakal mendatang...
dan aku bertekad.. akan buat yang terbaik untuk sem yang bakal mendatang...

mungkin ada hikmah disebalik semuanya ni...
ye la... time exam plak la aku demam...
dan aku xconfident untuk lulus beberapa paper sebenarnya.....
sebab time jawab tu... aku mmg demam teruk...
sampai nak drive pun xlarat... nasib baik ada milhan...
Alhamdulillah.... mungkin berkat yg tuhan berikan kepada han...
maka dia memperolehi anugerah dekan...
anyway, tahniah milhan..

Alhamdulillah.. aku lulus. paling mengejutkan.. paper french aku dapat b...
sungguh keajaiban telah berlaku...huhu...
apa2 pun aku kena tabah menghadapi, reda dengan ketentuan Illahi dan tekad untuk menjadi yg lebih baik...

Semoga Allah merahmati hidup aku...
Amin...





rasa bersemangat plak bila dengar lagu tekad by hazami nih...

Tekad

Perjalanan kehidupan
Di kiri kanan dugaan Cabaran
Keseorangan menempuh ujian
Meneruskan perjuangan

( korus )
Takdir Maha Esa
Restu ayah bonda
Mencapai cita-cita
Usah putus asa
Kelak kau berjaya
Membela nasibmu
Masamu kan tiba

Keimanan keyakinan
Sinar cahaya penunjuk haluan
Walaupun payah kau harus tabah
Demi mencapai segala impian

( ulang korus )

( bridge )
Jika satu ketika
Langkah tidak terdaya
Berkat doa usaha
Tuhan Maha Esa

Menggapai cita-cita

No comments: